‘Dutch Health Week is prachtige merkversterker’

Maaike Zweers Auteur
Lees meer
Volgend artikel: Studenten ROC dragen boodschap Positieve Gezondheid uit
Lees meer

Utrecht Marketing ziet volop kansen voor Dutch Health Week. En zorgt met Culturele Zondag voor een bruisende opening vol zang, dans en muziek.

Op zondag 7 april is het Jaarbeursplein één groot podium. En is er ook op andere plekken in de stad van alles te beleven. Culturele Zondag vormt de opening van Dutch Health Week.

Organisator is Utrecht Marketing: een van de partners van Dutch Health Week. Hoofd Marketing en Communicatie Daniël Kusse noemt dit event een prachtige merkversterker. “De week geeft ons de kans Utrecht te presenteren als dé regio die het meeste wil bijdragen aan een gezonde, duurzame samenleving. Dat is waar we voor staan. We zijn dus heel graag partner.”

Kloppend hart

“Jaarbeurs heeft het initiatief genomen om de events tijdens deze week niet meer beperken tot de hallen, maar over de hele stad te laten uitstromen en slimme samenwerkingen aan te gaan met partners uit diverse sectoren. Zo activeer je de hele stad. Het maakt het echt tastbaar wat er allemaal gebeurt. We willen Utrecht positioneren als kloppend hart van een gezonde samenleving en daar sluiten we perfect bij aan.”

“Met Dutch Health Week geven we dat samen met heel veel partners in de praktijk vorm en wordt het ook toegankelijk gemaakt voor bewoners. Neem HKU die in samenwerking met Health Hub Utrecht  de tentoonstelling in het stadskantoor verzorgt. En maakt daar de technologische ontwikkelingen tastbaar. Studenten van het ROC Midden Nederland gaan het gesprek aan met beursbezoekers en bewoners over hun leefstijl. Zorginstellingen gooien hun deuren open voor bewoners van Utrecht. En wie gezond wil eten, kan op heel veel plekken terecht.”

Gezondheid en cultuur

Naast de bewoners van Utrecht krijgen ook de  bezoekers van de events een mooie indruk van wat Utrecht allemaal te bieden heeft op het gebied van gezondheid en cultuur. Teamleider Go De Roij van Zuijdewijn:  “Mijn  droom is dat al die congresbezoekers nog eens terugkomen en dan  weten wat er hier allemaal te beleven is. Dat Utrecht een zeer gevarieerd cultureel aanbod heeft, goede horeca en hotels en dat je er ook op uit kunt op de fiets om te genieten van de natuur. .”

“Kunst en cultuur horen bij een gezonde stad. Als mensen kunnen ontspannen of geprikkeld worden door iets nieuws of zelf actief met kunst en Cultuur  bezig gaan, is dat goed voor het menselijk welzijn.  Wanneer je een voorstelling of andere culturele activiteit bezoekt of lid bent van een amateur popkoor dan kom je met andere mensen in contact en dat leidt tot  nieuwe verbindingen en inzichten.  Dat is voor leefstijl net zo belangrijk als bijvoorbeeld gezond eten en bewegen.”

Culturele Zondag

De opening van Dutch Health Week valt dus niet toevallig samen met Culturele Zondag. Dit gratis culturele evenement wordt al tientallen jaren georganiseerd. Deze editie zijn er volop activiteiten, op het Jaarbeursplein, in de stad en bij De Nijverheid.

De Roij van Zuijdewijn hoopt met de Culturele Zondagen mensen te motiveren om zelf iets aan kunst te gaan doen of vaker naar een culturele instelling te gaan.

Deel

artikel
Hugo Kennis: ‘Avocado’s en soja zijn geen oplossing’
Lees meer
artikel
Directeur van Huuskes: ‘Duurzaamheidstransitie is niet meer te remmen’
Lees meer
artikel
Koks en diëtisten werken succesvol samen bij St. Antonius
Lees meer
artikel
Doe mee aan de Zorgeloos Smullen Challenge
Lees meer

Maak een account aan

Om artikelen aan je leeslijst toe te voegen en om artikelen en events met bepaalde thema’s of van specifieke organisaties of auteurs te volgen, dien je ingelogd te zijn met je Mijn Hub account.

Registreer je Of log in